Skvelé produktové titulky pre eshop

Čo sú to vlastne produktové titulky pre eshop? Je to práve názov produktu ktorý v užívateľ vidí v e-shope medzi množstvom iných produktov. Slúži návštevníkom na to, aby hľadaný produkt podľa krátkeho a stručného názvu v zozname iných produktov v e-shope vedel nájsť. A nielen to. Ešte dôležitejšie je, aby ho našli aj vyhľadávače podľa kľúčových slov a fráz, ktoré užívatelia používajú , keď ten konkrétny produkt hľadajú. Jednou z najdôležitejších metód SEO ktorá Vám zabezpečí ľahšiu vyhľadateľnost vyhľadávačmi je práve optimalizácia Názvu produktu. Preto ho nepodceňujte.

Názov produktu je najdôležitejším údajom produktu, pretože  vytvára k produktu pre zákazníka prvý dojem a súčasne sa jeho HTML titulka najvýznamnejšie podieľa na SEO optimalizácii. Pri zadávaní názvu produktu treba obzvlášť premýšlať nad zvoleným textom, jeho formuláciou a dĺžkou. HTML titulka najčastejšie kopíruje názov produktu. Prí písaní názvu rozmýšlajte ako zákazník, ktorý by si Váš produkt mohol kúpiť. Ako ho bude hľadať na Internete? Predpokladom je, že chcete aby k vám chodili zákazníci, ktorí už zhruba vedia čo chcú, inak by sa potrebovali dostať na Vaše stránky , kde viete poradiť – napríklad online nákupný poradca alebo dobrý článok o výbere vhodného produktu z kategórie, ktorú hľadá. Preto nasledovnú šablónu na písanie názvu produktov nesmiete brať ako univerzálnu šablónu. Je mimoriadne vhodná pre sortiment elektroniky, kde užívatelia hľadajú produkt bežne spôsobom „značka model“. Avšak pri športových potrebách bude šablóna vyzerať podstatne inak. O iných šablónach však inokedy.

search-title

Názov by mal tvoriť zodpovedný produktový manažér s dôrazom na precíznosť! Tu sú uvádzané odporúčania pre jeho tvorbu v oblasti elektroniky:

Názov:  text sa skladá z nasledovnych podreťazcov

  • Značka
  • Predajný kód alebo variant produktu
  • Medzera, čiarka alebo spojka
  • Spresnenie vlastností – hlavna odlisnost od podobnych modelov tej istej serie (farba, typ, doplnok), v prípade viac doplňujúcich vlastností oddeliť lomítkom; max. 3 vlastnosti!

 

SEO - Produktové titulky pre eshopPríklad: Kärcher SE 4001 s hubicou na čalúnenie

Príklad: Elektrolux ERD18002W voľne stojaca

Príklad: Apple iPhone 6 16GB Gold

Príklad: BRITA Marella Cool biela BM-CLBI4 + 4 filtre

Príklad: SAMSUNG UE37ES6100 LED TV 94cm Full HD

 

Popis kategórie produktu (Chladnička …, Mobilný telefón …, ) nie je často v názve potrebné používať, pretože zákazník, ktorý už je v e-shope vie, v ktorej kategórii sa práve nachádza. A z hľadiska SEO je vhodné titulku optimalizovať nie na všeobecný názov produktu, ale na jeho čo najpresnejší názov. Teda na zákazníkov, ktorí nehľadajú „nejaký“ mobilný telefón (ešte nevedia čo chcú), ale na konkrétny model (už presne vedia, čo si chcú kúpiť). A práve preto – viac relevantné kľúčové slovo v názve produktu na prvej či druhej pozícii má podstatne vyššiu SEO váhu ako na tretej, štvrtej.

  • Ak produkt nemá značku, alebo výrobca nie je známy, potom ho neuvádzať v Názve ani spôsobom „Noname“! Vtedy ani kód produktu nič návštevníkovi nepovie – treba použiť stručný opis produktu typu „Cestovná USB nabíjačka Apple pre iPhone“
  • Medzera, spojka, čiarka oddeľuje dodatočné vlastnosti produktu alebo model produktu
  • Výrobcu uvádzať vždy v popise jedným slovom (napr. SAMSUNG Electronics uvadzat ako SAMSUNG)

Martin Paška

Aktuálne sa venujem menším e-commerce projektom, SEO a copywritingu. Ak to so mnou chcete skúsiť a skutočne chápete, že online monetizácia projektov je dlhodobá záležitosť, rád vám pomôžem.

Komentáre