Dovolenkové obavy z Grécka

Dnes sa chcem s Vami podeliť o dojmy a naše dovolenkové obavy z Grécka. Samozrejme, trochu inak.

Vybrali sme sa s rodinou na dovolenku. Chceli sme ísť po 3 rokoch na nejaké ostrovy a v Grécku sme ešte neboli. Teda aspoň ja a môj malý syn. A keďže sme s manželkou trochu tak cestovatelia, tak sme aktuálnu ekonomicko/politickú situáciu v Grécku až tak neriešili. Vybrali sme si kvôli synovi hotel, ktorý je blízko pláže a s pieskom – na Korfu. Mal som trochu obavy z krachujúcej krajiny, nič nefungujúcich služieb na základe aktuálnych informácií v médiách. Ale.. ako to aj v rozprávkach býva, počas celej dovolenky sme nemali jediný vážnejší problém alebo dôvod sa hnevať na Grékov alebo byť s niečím nespokojní. Práve naopak – vždy usmiati Gréci (aj keď sme si občas nič nekúpili) nám vždy radi poradili, ukázali, odporučili, rozosmiali.

Nemali v krajine nejmenší problém až na pár detailov – vždy keď sme stretli nejakého Čecha pracujúceho v tejto krajine v oblasti služieb, zrazu sa nič nedalo, dostávali sme amatérske informácie, posielali nás otvorene niekam. A tak sme sa rozhodli že česky hovoriacich takmerkrajanov budeme ignorovať. Teda že informácie, ktoré nám podajú nebudeme brať v úvahu. Dobre sme urobili, pretože vždy keď nám bolo povedané – tam nechoďte, tam nič nie je, nedali sme sa odradiť a videli sme nádherné miesta. Pri informácii „z Kerkiry sa riaďte značkami na Kavos“ sme značku s nápisom Kavos po celej ceste ostrovom nevideli a blúdili sme po ostrove o hodinu dlhšie. Delegát bol asi ostrove tiež prvý raz:-) A pri otázke „kde je prosím Vás prístav pre loď, na ktorú sme si kúpili vstupenky?“ nám milá pani, mimochodom tiež češka odsekla : „Promiňte, ale mám tu další zákazníky.“

Pobyt Grécku mi však trochu umožnil pochopiť pár detailov. A to napríklad, že súkromný, špeciálne turistický sektor krízou nebude nijak vážne ohrozený. Ani v prípade skrachovania Grécka , pretože dostával od turistov EUR-á doteraz , bude aj potom. Jediné, čo Grécky turizmus ohrozuje sú mediálne informácie navodzujúce pocit, že Grécko po krachu „prestane fungovať“.

Hneď ako sme sa vrátili na Slovensko , na Bratislavskom letisku nás čakal friendly privítací manéver: čakali sme pri páse s kuframi asi hodinu jak puci, nikto nás o ničom neinformoval a nakoniec sme sa dozvedeli úžasnú správu od nasraného technika na ktorého sa samozrejme vrhli pasažieri. Vraj „sa pokazil pás“ a treba ho opraviť. Ešte že nám nepovedal, že ho máme opraviť. Namiesto okamžitého poslania technika, nás letiskoví manažéri nechali čakať s deťmi hodinu, manažéri letiska neboli schopní ospravedlniť sa pasažierom a poprosiť ich o chvíľku strpenia ani cez rozhlas ani osobne. Všetci vrátane ochranky tvrdili, že oni nič nevedia, ale že sa nič nedá robiť a treba čakať. Keby sme nemali so sebou malého syna, urobím na letisku bordel a zavolám aj médiá. Niežeby zamestnanci letiska vyložili kufre na druhý pás, to nie, predsa sa musí opraviť ten pôvodný, aj keď na letisku okrem nášho lietadla nikto iný nebol a bolo takmer prázdne a ďaľšie pásy sa nehýbali. potom sme sa dozvedeli, že na vine sme vlastne my, lebo niekto sa vraj dotkol pásu na nesprávnom mieste a pás sa zablokoval:-) Zase som sa niečo o orientácii na zákazníka naučil:-)

…a tak sa naše obavy predsa len naplnili, ale nie v Grécku. Zlaté Slovensko.

Martin Paška

Aktuálne sa venujem menším e-commerce projektom, SEO a copywritingu. Ak to so mnou chcete skúsiť a skutočne chápete, že online monetizácia projektov je dlhodobá záležitosť, rád vám pomôžem.

Komentáre

    • Kategórie

    • Prihláste sa k sledovaniu

      * povinný údaj