Zaraďujeme nové produkty do eshopu

Zaraďuješ nový typ produktov do eshopu, ktoré sú pre teba dôležité? Zaujíma ťa, čo všetko by si mal urobiť, aby nové produkty nezapadli prachom a neostali nepovšimnuté?

Urob si analýzu kľúčových slov

V prvom kroku je potrebné zistiť, ako dané produkty na WEB-e ľudia vyhľadávajú. A teda nájsť najhľadanejśie kľúčové slová a frázy ktoré užívatelia používajú pri hľadaní zaraďovaných produktov na Internete. To sa dá urobiť odhadom spôsobom „myslím si“, alebo za pomoci pomerne presných údajov o vyhľadávaní(silne odporúčam). Ak sú príliš konkurenčné , tak sa sústreď radšej na niekoľko fráz s menším počtom vyhľadávaní ako táto hlavná konkurenčná fráza (longtail). Analýzu si urobíš pomocou Plánovača kľučových slov. V ďaľšom kroku je potrebné zistiť, kedy ľudia najviac dané produkty vyhľadávajú, aby si si potvrdil svoju hypotézu. A teda či produkty uvádzaš na trh v správnom čase. Napríklad pre detské dáždniky predpokladáme, že sa budú predávať hlavne na jeseň, zisti si teda trend vyhľadávania tejto frázy. Pomôže ti Plánovač kľúčových slov alebo ak ťa zaujíma dlhodobejší trend komodity taj aj Google trends.

Trend vo vyhľadávaní kľúčových slov

Založ si novú kategóriu

Kategóriu si založ s ohľadom na analýzu kľúčových slov. A teda ak ti vyšlo z analýzy, že ľudia najčastejšie hľadajú dáždniky pre dieťa pomocou frázy „detské dáždniky“ , použi ju na názov kategórie a daj jej peknú URL v tvare /detske-dazdniky . Ak tvoj eshop systém umožňuje ku kategórii zadať krátky popis, napíš 2-5 vetový popis ktorý bude obsahovať najdôležitejšie frázy prípadne aj ich obmeny. Ku danej URL urob kompletné onpage SEO. Pre urýchlenie povedz googlu o novej stránke – vlož do Google console túto novú URL a daj zaindexovať aj jej podstránky.

Nezabúdaj na to, že obsah nesmie pôsobiť umelo.

Založ si novú značku

Nové produkty majú svoju značku, prípadne viac značiek. Ku každej produktovej značke naplň údaje v rámci možností eshopu a teda napríklad o čom je značka, prečo je populárna, kvalita a obľúbenosť značky, niečo o výrobcovi atď. Kľúčovým slovom bude názov značky a jej používané alternatívy a postupuj podobne ako pri pridávaní kategórie – daj jej peknú URL napr. /vyrobca/fulton. Ku danej URL urob kompletné onpage SEO a povedz googlu o novej stránke ako pri kategórii.

Priprav kvalitný produktový obsah

Ak už potenciálneho zákazníka zaujmeš a dovedieš do e-shopu, budeš chcieť aby ho nejaký produkt zaujal a nakoniec si ho prípadne kúpil. Tvojím cieľom totiž nie je aby prišlo do eshopu čo najviac zákazníkov, ale aby títo zákazníci nakúpili. Nezabudni preto pripraviť pre produkty kvalitný obsah tak, aby nemal každý z nich rovnaký popis, jeden spoločný obrázok. Pokús sa ich odlíšiť aj v obsahu a urobiť obsah atraktívne. To zvýši tvoje šance že zákazník si tovar pri návšteve aj zakúpi.

Napíš článok

Ku významnej značke alebo kategórii produktov, ktorá má byť pre teba významná a prípadne i dlhodobo predajná je vhodné napísať článok. Priprav si ho, použiješ ho neskôr. Článok by mal byť na rovnakej doméne ako eshop. Danému článku priraď peknú URL s ohľadom na SEO teda napríklad /clanky/detske-dazdniky-ako-vybrat . Článok zahusti významnými kľúčovými slovami či frázami z analýzy. Ku danej URL urob kompletné onpage SEO. Ak máš pre účely písania článkov samostatný blog, alebo eshop obsahuje blogovací modul, pridaj článok do neho.

Dobre napísaný a SEO optimalizovaný článok je často jedným z najúčinnejších metód ako dlhodobo a nenákladne privádzať zaákazníkov, preto tento bod nepodceňujte. Špeciálne ak článok rieši významne nejaké problémy zakazníkov, ktoré na Internete ešte nikto otvorene neriešil. Príkladom môže byť sprievodca výberu daných produktov.

Odkomunikuj v eshope

Na začiatok využi na tento účel samotný eshop. Zverejni na hlavnej stránke informáciu o zaradení danej kategórie produktov na eshop, najlepšie s miniatúrnym atraktívnym obrázkom. Uveď značky, ktoré v rámci sortimentu zaraďuješ. Napríklad formou „Pre Vaše deti pripravujeme na sklad kvalitné dážniky značky Fulton v štýlovom detskom dizajne“ alebo „Nové detské dáždniky Fulton sme zaradili do predaja“. Samozrejme kľučové slová / frázy prelinkuj na danú kategóriu z predchádzajúceho bodu.

Ak je nový sortiment pre teba pri predaji kľúčový a zásadný, implementuj správu tak, aby si ju zobrazoval na stránke aj pri zobrazení detailu produktu. Je to dôležité hlavne ak využívaš na dovedenie zákazníkov produktové porovnávače.

Ak máš k eshopu blog, napíš samostatnú správu o zaradení daných produktov, môžeš o produktoch a značkách niečo popísať. S ohľadom na kľúčové slová. Prelinkovať čo sa dá.

Do automatizovanej emailovej komunikácie pridaj napríklad na koniec e-mailu stručnú správu, 1-2 vety typu „Novinky u nás: Zaradili sme pre Vás na jesennú sezónu nové detské dáždniky v štýlovom dizajne.“ a pridaj call to action text s linkou „Neváhajte a prezrite si ich.“ Môže ísť o potvrdzovacie emaily k realizovanej objednávke alebo iné vhodné marketingové emaily ktoré používaš v rámci automatizovanej e-mailovej komunikácie.

Odkomunikuj na sociálnych sieťach

Pre Facebook si priprav sériu postov napríklad v poradí

  • zaradili sme
  • naskladnili sme
  • vyberáme pre Vás
  • článok ako si vybrať vhodný dáždnik
  • úvodné promo len teraz

Čo post, to jedna až dve vety s vhodnou fotografiou. Posty bez fotografie alebo videa ani nezverejňuj, nikto si ich nevšimne. Preto na fotografiu klaď dôraz, čím bude atraktívneší titulok a obrázok, tým si to viac ľudí prečíta či na to klikne.

Pre Pinterest si pripravte sériu produktových fotografií – pridávaj k profilu hlavne atraktívne produkty, fotky musi byť kvalitné. Ak je tvoj eshop na báze eshopu so schválenými kúpiteľnými Pin-mi, aktivuj si ich, Pinterest bude účinným zdrojom tvojich objednávok. Viac ako 93% užívateľov plánuje svoje nákupy na Pintereste(zatiaľ však nie na SK). Viac o Pintereste napíšem v samostatnom článku. Ak ťa to zaujíma, sleduj ma.

Uverejni posty podobne ako pre Facebook na Google+ a iných sociálnych sieťach.

Odkomunikuj cez významné diskusné fóra

Ty vieš najlepšie, ktoré diskusné fóra sú najvhodnejšie pre tvoju cieľovú skupinu. Podeľ sa na nich s komunitou nenásilne a vhodne o zaradení produktov do predaja. Nie za každú cenu! Komunita je často veľmi vnímavá a tvoje časté príspevky či obchodné správy rýchlo prekukne. Buď nevtieravý, ľudský a hlavne kreatívny (-a). Ak to charakter fóra umožňuje, uverejni aj URL na kategóriu či značku zverejňovaných produktov na tvojom eshope (linkbuilding).

Nastav remarketing

Pre produktovú kategóriu , značku i navštívené produkty nastav remarketing. Je to už kategória platenej reklamy, napríklad Google remarketing alebo Facebook remarketing. Avšak tu sa jedná o zákazníka, ktorého ste už raz zaujali a je pomerne vysoká šanca, že keď sa mu pripomeniete, vráti sa k Vám a nakúpi. Remarketingovú kampaň zmeraj a vyhodnoť, aby si po čase mohol vyhodnotiť jej účinnosť a rozhnodnúť sa či ti remarketing funguje pri uvádzaní nových produktov v eshope.

Martin Paška

Aktuálne sa venujem menším e-commerce projektom, SEO a copywritingu. Ak to so mnou chcete skúsiť a skutočne chápete, že online monetizácia projektov je dlhodobá záležitosť, rád vám pomôžem.

Komentáre