Nástroje pre online marketing

Práca online marketéra je mimoriadne náročná a bez nástrojov na automatizáciu, plánovanie, optimalizáciu atď sa dnes už nedajú takmer podávať výkony. Niekedy objavenie pravého nástroja dokáže marketéra posunúť o niekoľko krokov(ale i rokov) dopredu. Pomôže ušetriť nielen hodiny stereotypnej práce, ale v konečnom dôsledku aj dni a týždne počas jedného roka. Do niektorých vecí b y sme sa bez vhodného nástroja ani nepustili.

Keďže som zástancom zdieľania marketingových poznatkov a nenechávam si ich len pre seba, pripravil som pre komunitu mojich priaznivcov ale aj pre seba zoznam online nástrojov, ktoré najčastejšie používam. Niektoré z nich sú základnými nástrojmi pre dosahovanie cieľov pre mojich klientov. Nástroje sú zamerané na môj profil práce a teda e-commerce ako celok v EÚ.

Nech sa páči, zoznam nástrojov priebežne aktualizujem:

ANALYTIKA

UTM Builder – Pomáha značkovať kampane pre Google Analytics

COPYWRITING

Spell checker pre prehliadač Chrome – Skontroluje gramatiku a pravopis článku počas písania

Jazykový korektor pre SK – webová služba, ak vám nevyhovuje jazyková kontrola vo worde, alebo ju nemáte inštalovanú

UŽÍVATEĽSKÁ SKÚSENOSŤ (UE)

HOTJAR – testovanie užívateľského správania, UE

SEO

collabim.cz – Monitoring SERP

Majestic SEO – Back link analysis

Keyword finder, CollabimKeywordtool.io ,Ubersuggest – vyhľadávač  kľúčových slov pre ďalšiu analýzu, vhodné pre slovenské KS, free nástroje

Longtail Pro – Vyhľadávač kľúčových slov. Zameraný na Longtail. Platený nástroj.

OpenRefine – Nástroj na prácu s veľkými dátami. Ideálny napr. na analýzu kľúčových slov

Religis – Automatizovaná analýza KS, údaje len z Skliku na české slová

Kontrola google rich snippets – kontrola či stránka obsahuje tzv. rich snippets, teda doplňujúce útržky dát. Pri eshopoch je implementácia vhodná z pohľadu SEO, aby sme vyhľadávačom sprístupnili doplňujúce informaácie o produktoch ako cena, mena, kód, kategória atď.

 

Plánovač kľúčových slov – vhodný na analýzu vyhľadávania kľúč.slov, potrebujete k tomu mať účet k službe Adwords

Seofaktory – Prehľad TOP SEO faktorov. Akú váhu majú rôzne faktory pre Google či seznam.

BackLinkChecker – Vyhľadanie spätných liniek , ktoré odkazujú na konkrétnu web stránku

MONITORING A REPORTING

Klipfolio – Nástenkový softvér na monitoring zdravia online biznisu

NÁSTROJE RIADENIA

Trello – Veľmi prehľadný nástroj na sledovanie stavu úloh a základný projektový manažment

Momentum – Plugin pre Chrome. Pomáha dosahovať denné ciele a koncentrovať sa na skutočné priority. Na začiatku dňa si vypýta jednu úlohu dňa, ktorú potrebujete dokončiť. Pripomína sa s ňou vždy pri otvorení novej záložky.

GRAFIKA

INÉ

Virtualne prehliadky predajni

MediaToolkit – Monitoring použitia kľúčového slova/značky na weboch, fórach, v online médiaách a okamžitá notifikácia.

Storify – Pomáha písať príbehy

Google Alerts – Monitoring použitia kľúčového slova/značky na weboch, fórach, v online médiách a okamžitá notifikácia.

 

Martin Paška

Aktuálne sa venujem menším e-commerce projektom, SEO a copywritingu. Ak to so mnou chcete skúsiť a skutočne chápete, že online monetizácia projektov je dlhodobá záležitosť, rád vám pomôžem.

Komentáre