Založenie Pinterest účtu pre biznis

Na otázku či Pinterest má alebo nemá pre tvoj projekt zmysel sme si už odpovedali. Teraz je teda správny čas založiť si Pinterest účet. Ak už jeden máš, a chceš ho využívať ako marketingový kanál pre tvoj biznis, stačí ho skonvertovať na biznis účet a naplniť účinne údajmi. Poďme na to.

Mať alebo nemať účet? To je otázka. Ak predom vieš, že si nebudeš vedieť nájsť čas na systematickú prípravu obsahu, potom založenie účtu nemá pre teba zmysel. Napriek tomu sa tvoj obsah môže na Pintereste úspešne šíriť. Ak však cieliš s biznisom výhradne na slovenský či český trh, potom odporúčam ísť cestou založenia účtu. Pozrime sa na obe možnosti:

Bez založenia účtu

Pri tomto postupe je potrebné implementovať tlačítko Pin It (Ulož) do tvojich webov.

Pinterest tlačítko uložiť. Pin it

Užívatelia, ktorí majú zriadený Pinterest účet môžu pri návšteve tvojho webu tak jedným klikom pridať tento obsah na svoje nástenky a šíriť tak cez sieť svojich fanúšikov. Pinterest užívatelia tak začnú šíriť tvoj obsah sami aj bez toho, aby si sa sociálnej sieti priebežne venoval.

Nevýhody: Piny pripnuté užívateľmi však na Pintereste nebudeš vedieť nijak optimalizovať pre vyhľadávanie, urobiť mu kompletné SEO, predstaviť ho aktívne fanúšikom a podobne. Piny navyše nebudú označené tvojou značkou a teda ti nebudú pomáhať pri jej posilňovaní.

Založenie účtu

Založenie účtu má množstvo výhod, ktoré oceníš. V čase, keď s Pinterest marketingom ešte len začínaš , môžeš sa obsah z tvojich webov dostať pomerne rýchlo k cieľovému publiku práve tvojou aktívnou prácou na Pintereste. Dobrým návrhom tematických násteniek, kvalitným popisom tvojho profilu, násteniek, nasledovaním iných tematicky podobných pinnerov a tiež pridaním a optimalizovaním vizuálne príťažlivých Pinov.

Užívatelia vyhľadávajú inšpirácie na Pintereste veľmi často a preto je potrebné pre nich optimalizovať obsah. Názvy násteniek, Pinov, popisy nástenie a Pinov a iný obsah tvojho účtu. Áno, správne to chápeš, Pinterest je vyhľadávač.

Pinterest je vyhľadávač inšpirácií

Niektorí analytici dokonca tvrdia , že má väčší potenciál ako google vyhľadávač. Preto je potrebné obsah pre neho optimalizovať podobnými postupmi ako sa robí SEO optimalizácia stránok. Nazvime to Pinterest SEO. Ak máš založený účet, máš možnosť používať rovnaké veci ako bez založenia účtu, teda Pin It tlačítka. Navyše však dostaneš možnosť na webe umožniť Pinterest užívateľom začať ťa sledovať, začať sledovať konkrétnu tvoju nástenku, alebo publikovať na tvoj web tvoje vybrané nástenky.

Pri zakladaní účtu je mimoriadne dôležité naplnenie údajov.

  • Názov účtu
  • Web adresu účtu na Pintereste (URL)
  • Popis účtu
  • Logo účtu

Pinterest, založenie účtu

Názov, web a popis účtu

Tieto tri elementy sú textami a je dôležité používať významné kľúčové slová. Účet je vhodné nazvať podobným systémom ako pri iných sociálnych sieťach. Napríklad ak sa značka tvojich výrobkov volá „Štrbské Presso“, nazvi účet „Štrbské Presso“. Web adresu k tomuto príkladu profilu zvoľ „/strbske-presso“.

Popis profilu je tiež pomerne dôležitá časť obsahu. Ak máš analýzu kľúčových slov svojho webu, eshopu, blogu, vyber si najúčinnejšie slová / frázy a použí ich v popise. Popis by mal byť stručný, mal by popisovať tvoj biznis, čo chceš Pinterest profilom povedať užívateľom, prečo Pinterest účet vlastne máš. Skús sa vcítiť do role tvojej cieľovej skupiny a napíš čo by ťa zaujalo. Zakomponuj do toho tvoj brand a skryté posolstvo.

Logo účtu

Logo ale aj názov účtu bude slúžiť na posilňovanie tvojej značky. Logo bude spolu s názvom tvojej Pinterest stránky a príslušnou kategóriou prítomné pod každým tvojím Pinom, keď sa bude šíriť Pinterestom. Ak buduješ svoje osobné meno, použi tvoje foto, ak buduješ firemnú značku, použi logo.

Pinterest, logo účtu na Pine

Návrh a založenie násteniek

Na úvod odporúčam založiť aspoň 5 násteniek. Rovnako sa predom zamysli aby si nezačal vytvárať kategórie rovnaké ako máš na svojom blogu alebo eshope. Maj stále na pamäti, že Pinterest je vizuálna sieť a teda zaujmeš len niečím atraktívnym. Založiť nástenky podľa kategórií eshopu a naplniť suchými produktami je chyba, ktorú robí väčšina ľudí.

Nástenky nemajú byť orientované na produkty zo štúdia, ale na vizuálny a emotívny zážitok z produktu.

Úplne najlepšie je mať pripravenú stratégiu pre sociálne siete a s ohľadom na ňu si vypracovať aktualizovanú stratégiu pre Pinterest. Čo robiť ak ju nemáš? Potom sa zamysli, čo vyhľadávajú hľadajú tvoji zákazníci, čo ich zaujíma. Produkty sú však sekundárne. Ak predávaš napríklad hojdacie siete, zákazníkom môže zaujímať ako zavesiť sieť, ako si vybrať sieť, atď. Názvy násteniek sú textové a teda je potrebné tu rovnako využiť znalosti SEO optimalizácie a copywritingu. Takže pár jednoduchých zásad pre tvorbu názvu nástenky:

  • krátky názov, ideálne 1 – 2 slová
  • Názov nech obsahuje kľúčové slová
  • Uprednostňuj vizuálne, zážitkové slová, emotívne pred suchými produktovými kategóriami
  • Uprednostňuj akciu, miesto, účel použitia, štýl
  • a nakoniec môžeš aj pár produktových násteniek, nepreháňaj to však

Pridaj na úvod aspoň vlastných 50 Pinov , najlepšie z tvojho e-commerce blogu prípadne eshopu. Následne pridaj aj Piny od iných. Neboj sa pridávať ani cudzie piny ak nie sú od priamej konkurencie. Pinnerov, nasledovníkov a komunitu okolo účtu si nemusíš budovať len pomocou vlastných pinov. Inšpiruj. Založ si i nástenku kuriozít, inšpirácií, noviniek atď. Buď hlavne kreatívny a vždy maj na pamäti SEO.

Pinterest. Navrh a tvorba násteniek

Pri zakladaní násteniek nezabudni vždy na textový popis nástenky, je veľmi dôležitý. Ak ho nezadáš, užívatelia nebudú veidť o čom nástenka je, ale hlavne bude ťažko najditeľná. Používaj kľúčové slová k danej téme. A zase to SEO:-)

Skonvertuj účet na firemný

Jednou z najdôležitejších vecí je zmena štandardného účtu na firemný. Neodkladaj ju, nič konverziou na firemný účet nestratíš, práve naopak. Získaš možnosť kompletnej analytiky, čo je základom pre efektívnejší rozvoj tvojich aktivít na tejto sociálnej sieti.

Firemný účet ti dovolí navyše využiť platenú reklamu na Pintereste, ak sa tak rozhodneš urobiť. Nemyslím však, že to budeš potrebovať.

Firemný účet ti umožní viac sa venovať úspešným Pinom a identifikovať, ktoré typy tvojich Pinov sú uspešnejšie a majú najväčší potenciál. Následne sa vieš sústrediť systematickejšie na budovanie tvojho účtu, nástenky, Piny, ich pomenovanie a optimalizáciu. Ako i tvorbu infografík a iného obrázkového materiálu. Vieš si odsledovať ako ti rastie počet nasledovníkov, Likerov, prezeranosť Pinov, tvojho účtu či preklikovosť na web.

A to je tvoj cieľ, posilniť brand, dostať čo najviac návštevnosti na tvoj web, blog či eshop či prípadne ich monetizovať.

Over stránku

Aby si získal na Pintereste základnú dôveryhodnosť, je potrebné aby si overil webstránku. Pinterest bude potom považovať všetky Piny prevzaté z danej stránky za dôveryhodné.

K overeniu web stránky však budeš potrebovať urobiť jednoduchý zásah do stránky. A to formou pridania jednoduchého skriptu na hlavnú stránku. Pinterest ti však poradí ako na to. Pri overovaní však má Pinterest evidentne malú chybičku a treba tento proces urobiť pomocou jednoduchého tipu. Tomu sa budem venovať neskôr v článku Tipy a triky na Pintereste. tento krok môžeś urobiť aj neskôr.

Pri konvertovaní na firemný účet máš možnosť nastaviť množstvo ďaľších vecí ako jazyk, štát, typ firmy atď. Odporúčam vyplniť.

Inšpiratívne príklady slovenských / českých účtov

Hojdacie siete a závesné kreslá : https://sk.pinterest.com/hojdisk/

Bonami nákupný klub : https://sk.pinterest.com/bonamicz/

Obchod s nábytkom: https://sk.pinterest.com/nabytokbetak/

Svadobný salón : https://sk.pinterest.com/salonvalery/

 

Založili a optimalizovali sme úspešne firemný účet na Pintereste. Tak a teraz môžeš začat budovať okolo účtu komunitu a návštevnosť!

Téme sa venujem v sérii článkov , ak ťa Pinterest zaujíma prihlás sa na odoberanie.


#1 Sociálna sieť Pinterest. Byť či nebyť?

#2 Prečo je Pinterest skvelý pre biznis?

#3 Nastavenie PInterest účtu pre biznis


 

Sleduj ma na Pintereste

Martin Paška

Aktuálne sa venujem menším e-commerce projektom, SEO a copywritingu. Ak to so mnou chcete skúsiť a skutočne chápete, že online monetizácia projektov je dlhodobá záležitosť, rád vám pomôžem.

Komentáre