Facebook Poznámky

Facebook poznámky alebo Facebook Notes sú skvelou funkciou o ktorej mnoho užívateľov i marketérov ani netuší. Ja osobne som ich čaro a zmysel používania objavil tiež len nedávno. Pritom by mali byť dôležitým prvkom každej obsahovej stratégie. Pretože ponúkajú niekoľko dôležitých benefitov, ktoré dokážu obsah odlíšiť a zvýrazniť. FB notes vedia priviesť významný traffic, zintenzivniť zdieľanie a pod.

Facebook poznámky sú niečo ako klasické príspevky avšak rozšírené o možnosť písania dlhých textov, plnohodnotného HTML formátovania a samostatného plnostránkového pohľadu. Niekto by mohol povedať že sú to plnohodnotné články pre Facebook stránku. Pri používaní štandardných príspevkov sú užívatelia obmedzení maximálnou dĺžkou textu pre príspevok a nemožnosťou formátovania. Jediné čím sa dokážete odlíšiť je kvalitná Titulka, pútavý obrázok, prípadne Nadpis a prvé vety z URL linky ktorú v poste zverejníte.

FB poznámka je vizuálne dostupná v dvoch prevedeniach:

  • Stručný náhľad poznámky – zobrazené na časovej osi
  • Celá poznámka na celej FB stránke ako článok –  po kliknutí na náhľad, príklad

Na časovú os sa umiestni Titulka, obrázok a prvé vety z danej poznámky

Facebook Poznámky napomáhajú pri správnom použití odlíšiť sa v mori príspevkov. Napríklad iným fontom textu, zvýraznením farbami, Boldom, tabuľkami a väčšinou HTML atribútov. FB poznámky nepoužívajte však namiesto postov, majú byť len významným doplnkom vašej obsahovej stratégie!

Príklady použitia

Do poznámok môžete napríklad zhrnúť Váš posledne zverejnený príspevok z webu či blogu. Do neho umiestnite linku na Váš príspevok a tak na Vaše stránky priviesť návštevníkov. Prípadne k článku napíšte facebook poznámku , kde namotivujete užívateľa na ďaľšie informácie, ktoré nájde už v príspevku na Vašom webe.

Facebook poznámky môžete používať i ako účinný blogovací priestor a zdieľať takto články s Vašimi fanúšikmi. Ak je pre vás budovanie vlastnej značky eshopu / blogu málo dôležité a SEO je pre Vás španielska dedina. Ak nemáte blog alebo vlastný priestor, kde by ste publikovaliu články, tak Facebook poznámky sú dobrá voľba.

Ich prostredníctvom je napríklad vhodné predstaviť novú službu alebo produkt a prelinkovať ho s vaším eshopom, s konkrétnym produktom. Obzvlášt vhodné ak Váš eshop nemá vhodné CMS , teda moznosť účinneho publikovania, kategorizácie a vyhľadávania článkov.

Ideálnym príkladom použitia je eshop ktorý len predáva, má zriadený blog ktorý sa venuje obsahu a Facebook poznámky používa na sformátované zhrnutie dlhšieho obsahu nového článku na blogu s prelinkovaním na daný článok.

Ako pridať Facebook poznámku?

Poznámky sa pridávajú na konkrétnu Facebook stránku, nie na užívateľskú nástenku a to nasledovne: Prihláste sa svojím účtom na FB, chodťe na Vašu FB stránku a vyberte „Poznámky > Pridať poznámku“. Následne poznámku napíšte, sformátujte, pridajte obrázky, hlavný obrázok a uverejnite.

Ako používať Facebook poznámky

Výhody používania Facebook poznámok

  • medzi bežnými príspevkami Facebook poznámky vyniknú
  • umožňuje písať podstatne dlhší obsah
  • umožňuje plne formátovať text
  • napomáha rýchlej indexácii článku do vyhľadávačov
  • umoznia lepšie prelinkovať obsah, viac možných liniek ako klas. príspevok

Nevýhody používania Facebook poznámok

  • pri zverejnení celého článku pomocou FB poznámky užívateľ zostáva na FB stránkach a neprivediete ho na svoj eshop / web
  • indexovaný obsah neprispieva tak výrazne k SEO vášho eshopu
  • ak zverejníte identický obsah na vašom blogu / eshope a tiež cez Facebook poznámky, Google jeden z nich vyhlási za duplicitný a znevýhodní
  • FB poznámky Vám neumožňujú kategorizáciu článkov pomocou prehľadného tematického menu

ZÁVER: Facebook poznámky rozširujú možnosti marketérov avšak je potrebné ich používať rozumne. Nedávať do nich všetok Váš kvalitný obsah, skôr výťahy z obsahu, alebo zhrnutie článkov. Pretože cieľom Facebooku je aby užívatelia chodili na Facebook stránky, avšak Vaším cieľom je aby chodili na Vaše stránky a dosahovali ste Vaše e-commerce ciele. Ak umiestnite celý obsah do FB poznámok, užívatelia nebudú mať dôvod navštíviť Vašu stránku.